Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Μήνυση για Συκοφαντική Δυσφήμηση στον κ. Θεόδωρο Πάγκαλο

Μόλις δύο ημέρες πριν ζητήθηκε η άρση της ασυλίας του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Πάγκαλου για συκοφαντική δυσφήμηση σε βάρος μου. Φυσικά κανένας δεν περιμένει να αρθεί η ασυλία ενός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης ακόμα και εάν καθυβρίζει, συκοφαντεί, δυσφημεί και προσπαθεί να καταστρέψει έναν απλό πολίτη. Σε αυτή την χώρα δυστυχώς οι πολίτες δεν είναι ίσοι ούτε έχουν τα ίδια δικαιώματα. Παρόλα αυτά δεν πρέπει να αφήνουμε κανέναν να μας ξεφτιλίζει και να μας καθυβρίζει όσο ψηλά και αν βρίσκεται. Έπειτα από αίτημα πολλών φίλων και γνωστών παραθέτω την μήνυση που κατέθεσα περίπου ένα χρόνο πριν και αφήνω τα σχόλια σε εσάς.

ΨΗΛΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ

Ανδρέας Κουτούπης

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΜΗΝΥΣΗ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ε. ΛΙΑΝΝΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΛΕΩΦ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ 132 – 3ος όροφος
AΘΗΝΑ – Τ.Κ. 11471
TΗΛ. 210 6410121 / FAX: 210 6410592
e-mail: lianis.g@dsa.gr
--------------------------------------------------------------------

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΓΚΛΗΣΗ
Ανδρέα Κουτούπη, κατοίκου Πειραιά, οδός Γρηγορίου Λαμπράκη αρ. 90-96.
ΚΑΤΑ
1. Θεόδωρου Γ. Πάγκαλου, Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, κατοίκου Αθηνών, οδός Πειραιώς αρ. 16.
2. Παντελή Ι. Καψή, Εκδότη – Διευθυντή της άνω εφημερίδας κατά το χρόνο δημοσίευσης του ένδικου δημοσιεύματος,
3. Ηλία Κ. Μάτσικα, Διευθυντή Σύνταξης της άνω εφημερίδας, κατά το χρόνο δημοσίευσης του ένδικου δημοσιεύματος κατοίκων αμφοτέρων Αθηνών, οδός Μιχαλακοπούλου αρ. 80 και
4. Κατά παντός άλλου υπευθύνου.
----------*----------

Κύριε Εισαγγελέα,
Με την παρούσα μου, εγκαλώ τους ανωτέρω, διότι με τη συμπεριφορά τους ισχυρίστηκαν και διέδωσαν σε τρίτους, σε βάρος μου, ψευδείς ισχυρισμούς, εν γνώσει της αναληθείας αυτών, ικανούς να βλάψουν την τιμή και την υπόληψή μου και την εν γένει προσωπικότητά μου, ενώ, παράλληλα, προσέβαλαν την τιμή μου με εξυβριστικούς ισχυρισμούς, τελώντας σε βάρος μου τα αδικήματα της (συκοφαντικής) δυσφήμισης και της εξύβρισης. Ειδικότερα:
Είμαι Διδάκτορας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικού Ελέγχου τμήματος Δημόσιας Διοίκησης Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (τομέας Φορολογίας και Ελεγκτικής).
Αποφοίτησα πρώτος (BSc Honors) από το τμήμα Δημόσιας Διοίκησης (οικονομική κατεύθυνση) του ανωτέρω Πανεπιστημίου το Σεπτέμβριο 1996.
Είμαι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Ειδίκευσης στον Εσωτερικό Έλεγχο και στη Διοίκηση Επιχειρήσεων [Master of Science (Msc) Degree in Internal Auditing and Management] από το Cass Business School, City University, London – UK.
Το 2009, ολοκλήρωσα την εκπόνηση της διδακτορικής μου διατριβής με θέμα «Οι επιδράσεις του Θεσμικού Πλαισίου Εταιρικής Διακυβέρνησης και των Βέλτιστων Πρακτικών στην Ανάπτυξη των Συστημάτων Εσωτερικού Ελέγχου των Επιχειρήσεων – Η περίπτωση των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών Επιχειρήσεων» στο τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (τομέας Φορολογίας και Ελεγκτικής).
Κατά τη διάρκεια των σπουδών και του ερευνητικού μου έργου, έχω να επιδείξω αξιοσημείωτη δραστηριότητα με τη συμμετοχή μου ως ομιλητής σε συνέδρια και σεμινάρια, δημοσίευση εργασιών, παράδοση διαλέξεων, διδασκαλία μαθημάτων τόσο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στο Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας και στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, όσο και στην εταιρία PricewaterhouseCoopers, PwC Academy και την εταιρία Βρυκούς ΑΕ, Clarus Advisory, καθώς επίσης και στο Ελληνικό Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών.
Είμαι μέλος του Διεθνούς Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (The IIA – Inc), κάτοχος των επαγγελματικών πιστοποιήσεων CIA και CCSA του ανωτέρω Ινστιτούτου, του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών της Μεγάλης Βρετανίας και Ιρλανδίας, κάτοχος των επαγγελματικών πιστοποιήσεων εσωτερικού ελέγχου MIIΑ και PIIA του ανωτέρω Ινστιτούτου. Τέλος, μέλος του Ινστιτούτου για τα Συστήματα Εσωτερικού Ελέγχου των Η.Π.Α., κάτοχος της επαγγελματικής πιστοποίησης CICA. Περαιτέρω, είμαι πιστοποιημένος σε Ελέγχους Ποιότητας Υπηρεσιών Εσωτερικού Ελέγχου από το Διεθνές Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών, καθώς επίσης και μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και Τακτικό μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών. Από τον Μάρτιο του 2005 έχω εκλεγεί τρεις φορές μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών (ΕΙΕΕ).
Επαγγελματικά, απασχολούμαι ως Ελεύθερος Επαγγελματίας – Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα Εταιρικής Διακυβέρνησης, Διαχείρισης Επιχειρηματικών Κινδύνων και Εσωτερικού Ελέγχου. Διετέλεσα Ανώτερος Διευθυντής (Senior Manager) στις Υπηρεσίες Εσωτερικού Ελέγχου της εταιρείας PricewaterhouseCoopers από τον Νοέμβριο του 2000 έως τον Δεκέμβριο του 2009, υπεύθυνος για την Παροχή Υπηρεσιών Εσωτερικού Ελέγχου στον Χρηματοπιστωτικό Τομέα (κυρίως Τράπεζες). Οι μεγαλύτεροι πελάτες μου ήταν οι Alpha Bank, ATE Bank – Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (στο οποίο εργάστηκα και ως Σύμβουλος στην Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου) και Εμπορική Τράπεζα. Έχω οργανώσει και παρουσιάσει αρκετά σεμινάρια στην Διαχείριση Επιχειρηματικών Κινδύνων και στον Εσωτερικό Έλεγχο για λογαριασμό αρκετών μεγάλων τραπεζών και πολυεθνικών εταιρειών. Συμμετείχα σε εσωτερικό Πανευρωπαϊκό έργο της PwC με τίτλο Internal Audit Methodology – Integrating Lean – Six Sigma and PITBM Tools and Methodologies to enhance our Audits Value (2007).
Περαιτέρω, απασχολήθηκα είτε ως project manager, είτε ως υπεύθυνος ελεγκτικών ομάδων (senior in charge) σε αρκετά projects Εσωτερικού Ελέγχου, Διαχείρισης Επιχειρηματικών Κινδύνων, σύνταξης Εγχειριδίων Διαδικασιών και Εγχειριδίων Εσωτερικού Ελέγχου, ανάπτυξης εσωτερικών Κανονισμών Λειτουργίας Επιχειρήσεων και Προγραμμάτων Ελέγχου, ενώ έχω συνεργασθεί και εκπαιδεύσει Εσωτερικούς Ελεγκτές ελεγχόμενων επιχειρήσεων. Έχω αναπτύξει και διδάξει σε αρκετά σεμινάρια διαχείρισης επιχειρηματικών κινδύνων και εσωτερικού ελέγχου εντός και εκτός της εταιρείας. Επίσης, έχω διενεργήσει διαγνωστικούς ελέγχους επιχειρήσεων, ενώ επίσης συμμετείχα σε αξιολογήσεις τμημάτων εσωτερικού ελέγχου. Τέλος, έχω συμμετάσχει στην ανάπτυξη ερωτηματολογίων εσωτερικού ελέγχου και προβεί σε έκτακτους ελέγχους απάτης (fraud audits).
Από τον Σεπτέμβριο του 2003 ανέλαβα product manager για το πακέτο μεθοδολογίας εσωτερικού ελέγχου της εταιρείας TeamMate Audit Management System. Στα καθήκοντά μου περιλαμβάνονταν οι πωλήσεις, η εκπαίδευση, η υποστήριξη και η εφαρμογή του ανωτέρω πακέτου τόσο ενδοεταιρικά, όσο και σε πελάτες της εταιρείας. Τον Μάιο του 2004, βραβεύτηκα από την PricewaterhouseCoopers, London-UK για τις υψηλές πωλήσεις που πέτυχε το γραφείο της PricewaterhouseCoopers στην Ελλάδα σε άδειες χρήσης της μηχανογραφικής εφαρμογής TeamMate Audit Management System, ενώ τον Νοέμβριο του 2005 βραβεύτηκα για τις υψηλότερες πωλήσεις της ανωτέρω μηχανογραφικής εφαρμογής εκτός ΗΠΑ – Μεγάλη Βρετανία. Με την ομάδα της PwC και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κέρδισα την πρώτη θέση στο Global Management Game στην Ελλάδα (συμμετοχή με την ομάδα της PwC HAVOC ως αρχηγός ομάδας – Απρίλιος 2008).
Πριν την απασχόλησή μου στην PricewaterhouseCoopers S.A. εργαζόμουν στο τμήμα παροχής υπηρεσιών Εσωτερικού Ελέγχου (Business Process Risk Consulting Competency Unit) της Arthur Andersen S.A. για περισσότερο από ένα έτος. Έχω λάβει αρκετά βραβεία και υποτροφίες για το ακαδημαϊκό και επιστημονικό μου έργο από διάφορους φορείς όπως το ΙΚΥ, το Διεθνές Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών, το Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών της Ιταλίας, η Unilever, κ.λ.π.
Από τον Ιανουάριο του 2005 είμαι συνιδρυτής της εταιρείας παροχής ξενοδοχειακών υπηρεσιών Βανδώρος και Σία ΕΠΕ με έδρα το Φισκάρδο Κεφαλονιάς.
Η ως άνω επιστημονική και επαγγελματική μου καταξίωση, πέραν του ότι συνιστά επιβράβευση όλων μου των προσπαθειών και της κοπιώδους εργασίας μου στο χώρο της επιστήμης της οικονομίας και διοίκησης επιχειρήσεων, μου παρέχει τη δυνατότητα να διάγω έναν αξιοπρεπή και καθ’ όλα έντιμο βίο και να προσφέρω στην οικογένειά μου (είμαι έγγαμος με ένα παιδί) όλα όσα θεωρώ ότι της προσδίδουν πληρότητα σε υλικό και πνευματικό επίπεδο.
Έχοντας τα ανωτέρω τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, υπέβαλλα Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στην ιστοσελίδα του Γραφείου Πρωθυπουργού (www.opengov.gr) στις 16 Οκτωβρίου 2009 για πέντε γραμματείες (όσες είχα και δικαίωμα) μεταξύ των οποίων και η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων και Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ, εκφράζοντας το ενδιαφέρον μου ως υποψήφιος, πιστεύοντας στις διακηρύξεις της κυβέρνησης περί στελέχωσης όλων αυτών των δημόσιων θέσεων χωρίς να ληφθούν υπόψη πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες. Στο αναλυτικό βιογραφικό μου σημείωμα ανέφερα την συνδικαλιστική μου δράση τόσο στο πανεπιστήμιο (υπεύθυνος μεγάλης φοιτητικής παράταξης), όσο και στο Οικονομικό Επιμελητήριο (εκλεγμένο μέλος στην Συνέλευση των Αντιπροσώπων).
Στις 30 Οκτωβρίου 2009 κλήθηκα από την Γραμματεία του Υπουργείου Οικονομικών να περάσω την επόμενη ημέρα από συνέντευξη με τον ίδιο τον Υπουργό. Πράγματι στις 31 Οκτωβρίου 2009 συνάντησα τον Υπουργό Οικονομικών, με τον οποίο αναπτύξαμε εκτεταμένη συζήτηση για διάφορα θέματα του ενδιαφέροντος του Υπουργού Οικονομικών. Στις 18 Νοεμβρίου 2009 με ξανακάλεσε ο Υπουργός Οικονομικών. Στη συνάντηση που είχαμε μου ανέφερε ότι με πρότεινε για την θέση του Ειδικού Γραμματέα στην Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων ή στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ. Εκείνη την μέρα του ανέφερα ότι έχω διατελέσει στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στα νεανικά μου χρόνια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Στις 30 Νοεμβρίου 2009 μου τηλεφώνησε ο Υπουργός και μου ανέφερε ότι έπειτα από συζήτηση που είχε με τον Πρωθυπουργό αποφάσισαν να με τοποθετήσουν στην Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ.
Ευτύχησα να διοριστώ στις 30.11.2009 Ειδικός Γραμματέας ΔΕΚΟ με σχετική Απόφαση του Πρωθυπουργού Γεώργιου Παπανδρέου και του Υπουργού Οικονομικών Γεώργιου Παπακωνσταντίνου.
Η τοποθέτηση μου σε αυτή την τιμητική θέση έγινε έπειτα από επιλογή του βιογραφικού μου από χιλιάδες άλλα και έπειτα από δύο συνεντεύξεις με τον Υπουργό Οικονομικών τιμώντας μία πρωτοφανή για τα Ελληνικά δεδομένα αξιοκρατική διαδικασία.
Ωστόσο, μία μόλις ημέρα μετά, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προέβη σε ανάκληση του διορισμού μου. Αιτία για την ανάκληση του διορισμού μου υπήρξαν ανώνυμα συκοφαντικά δημοσιεύματα του τύπου και, ειδικότερα, του διαδικτυακού τόπου www.zougla.gr, τα οποία – χωρίς να έχει προηγηθεί οποιαδήποτε ενημέρωση ή συζήτηση μαζί μου – με παρουσίαζαν ως υβριστή του ΠΑΣΟΚ στο Facebook, εκμεταλλευόμενα προσωπικές μου συζητήσεις με φίλους μου και δη ψηφοφόρους του κυβερνώντος κόμματος, την ημέρα των εκλογών (4-10-2009), οι οποίες συζητήσεις διαπνέονταν από ιδιαίτερη διάθεση αστεϊσμού και σε καμιά περίπτωση δεν είχαν το χαρακτήρα δημόσιων δηλώσεων.
Από την 1-12-2009 και για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα υπέφερα από συνεχή δυσφημιστικά σχόλια στο διαδίκτυο και στον Τύπο χωρίς να απαντώ, καθώς δεχόμουνα πιέσεις από την τότε εργoδότρια εταιρία μου να μη βγω να απαντήσω σε προκλήσεις είτε στην τηλεόραση, είτε στον Τύπο. Στις 4-12-2009 εξαναγκάστηκα να παραιτηθώ από την εργασία μου ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων στην PricewaterhouseCoopers και έστειλα μια δήλωση προς τον Τύπο λέγοντας ότι «Εύχομαι ότι η προσωπική μου περιπέτεια δε θα αποτελέσει εμπόδιο σε μια αξιοκρατική διαδικασία που ξεκίνησε και είναι ελπιδοφόρα για τη χώρα». Αναλυτικά, υποστήριξα ότι «Ακολούθησα όλες τις νόμιμες διαδικασίες ενδιαφέροντος και υποβολής βιογραφικού, σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος του Υπουργείο, πέρασα όλες τις διαδικασίες των συνεντεύξεων και μου έγινε η τιμή να με επιλέξουν για τη θέση του Ειδικού Γραμματέα ΔΕΚΟ του Υπουργείου Οικονομικών».
«Η επιλογή μου έγινε με αυστηρά κριτήρια αξιοκρατίας και οι πολιτικές μου πεποιθήσεις τις οποίες ουδέποτε απέκρυψα δεν αποτέλεσαν κριτήριο ούτε εμπόδιο της αξιολόγησής μου. Πρόθεσή μου ήταν να υπηρετήσω την πατρίδα μου, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων. Δυστυχώς ένα παλαιό, άσκοπο και άκαιρο αστείο μεταξύ φίλων αποτέλεσε αντικείμενο αρνητικής δημοσιότητας. Το γεγονός αυτό με λυπεί βαθύτατα. Απολογούμαι προσωπικά στον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος με τίμησε με την εμπιστοσύνη του για τις οποιεσδήποτε αρνητικές εντυπώσεις προκλήθηκαν».
Παρά ταύτα, στο φύλλο της 14 Δεκεμβρίου 2009 της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ (φύλλο 19.608), ιδιοκτησίας της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη ΑΕ» και στη σελίδα 10 αυτής, δημοσιεύθηκε συνέντευξη του πρώτου εγκαλουμένου και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, κ. Θεόδωρου Πάγκαλου, στη δημοσιογράφο Βούλα Κεχαγιά, στην οποία, απαντώντας σε ερώτηση με άσχετο θέμα ανέφερε, μεταξύ άλλων, για το πρόσωπό μου τα ακόλουθα:
«…Ξέρετε, έγινε πολλή φασαρία με το θέμα Κουτούπη. Τι έδειξε αυτό το θέμα, ότι πράγματι το ΠΑΣΟΚ παίζει το παιχνίδι έτσι όπως το ανοίγει. Ήταν ένας κύριος απολύτως άγνωστος στο ΠΑΣΟΚ και με βάση τα αντικειμενικά στοιχεία και το βιογραφικό του, με βάση την εντύπωση που έκανε ο ίδιος στον Υπουργό τον πήραμε. Και απεδείχθη ότι ήταν γελοίο πρόσωπο. Και έκανε τον καραγκιόζη στο Facebook. Αν κάποιος θέλει να κάνει το μάγκα και σαχλά αστεία, θα μείνει με το στίγμα του σαχλαμάρα στην υπόλοιπη ζωή του».
Έχοντας σταματήσει να διαβάζω δημοσιεύματα γιατί με πίκραιναν ιδιαίτερα, τις ανωτέρω δηλώσεις του πρώτου εγκαλουμένου, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, είναι συκοφαντικές, δυσφημιστικές, εξυβριστικές, και προσβλητικές για την τιμή και την υπόληψή μου, πληροφορήθηκα τυχαία, όταν ένας φοιτητής μου μου ανέφερε για αυτές. Τον αρχικό αιφνιδιασμό και έκπληξή μου, διαδέχτηκε η οργή. Μπήκα στο διαδίκτυο και τα blogs, όπου διαπίστωσα ότι ο πρώτος εγκαλούμενος – εκτός των άνω δηλώσεών του – διασκεδάζει εις βάρος μου, μιλώντας σε στελέχη του ΠΑΣΟΚ στην Κόρινθο και τη Ζάκυνθο.
Ο πρώτος εγκαλούμενος εκμεταλλεύτηκε προσωπικές μου συζητήσεις στο διαδίκτυο, που έλαβαν χώρα πριν από την σχετική προκήρυξη και την υποβολή του βιογραφικού μου σημειώματος, μεταξύ στενών μου φίλων, ανηκόντων σε όλες τις πολιτικές παρατάξεις, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, έγιναν με διάθεση αστεϊσμού και χωρίς καμιά πρόθεση να θίξω ή να προσβάλω το κυβερνόν κόμμα και ήταν στα πλαίσια της ιδιωτικής μου ζωής, η οποία είναι απαραβίαστη.
Εκ των ανωτέρω εκτιθέμενων, καθίσταται σαφές ότι οι ανωτέρω δηλώσεις του πρώτου εγκαλουμένου, οι οποίες έγιναν χωρίς να του απευθυνθεί σχετική ερώτηση, ενέχουν αμφισβήτηση της ηθικής μου ακεραιότητας και αποτελούν, στο σύνολό τους, συκοφαντικούς, εξυβριστικούς, ψευδέστατους, κακοήθεις, δηλητηριώδεις και δυσφημιστικούς ισχυρισμούς, σε κάθε δε περίπτωση κακόβουλους και κακοπροαίρετους, χονδροειδείς και απάνθρωπους και ικανούς να βλάψουν βάναυσα την τιμή, την υπόληψη και την εν γένει προσωπικότητά μου και να αμαυρώσουν το κύρος και τη φήμη μου ως πολίτη, νέου επιστήμονα και επαγγελματία. Το γεγονός δε ότι οι αναφερόμενες στο πρόσωπό μου δηλώσεις του πρώτου εγκαλούμενου έγιναν χωρίς καν να ρωτηθεί σχετικά καταδεικνύουν ότι σκοπός αυτού ήταν ακριβώς η προσβολή της προσωπικότητάς μου με την προβολή εις βάρος μου εξυβριστικών και συκοφαντικών ισχυρισμών, οι οποίοι, σε κάθε περίπτωση, δεν ήταν αναγκαίοι για την απόδοση του περιεχομένου της σκέψης του ενεργήσαντος. Παρά ταύτα, αν και γνώριζε την έλλειψη αναγκαιότητας του τρόπου αυτού, εντούτοις τον χρησιμοποίησε για να προσβάλει την τιμή και την υπόληψή μου. Συγκεκριμένα, με τη φράση «Και απεδείχθη ότι ήταν γελοίο πρόσωπο», ο πρώτος εγκαλούμενος, εκμεταλλευόμενος το τεράστιο ειδικό – μεγάλου διαμετρήματος – πολιτικό του βάρος και εκτόπισμα, το διεθνώς αναγνωρισμένο πολιτικό του κύρος, την υψηλότατη κυβερνητική θέση του και την τεράστια ισχύ του, ισχυρίζεται για το πρόσωπό μου γεγονός ψευδές, που μπορούσε να βλάψει την τιμή και την υπόληψή μου, εν γνώσει της αναληθείας του, δεδομένου ότι ουδέποτε και καθ’ οιονδήποτε τρόπο έχει αποδειχθεί ή, έστω, υποστηριχθεί σε βάρος μου ότι είμαι γελοίο πρόσωπο ή ότι στερούμαι σοβαρότητας. Αντίθετα, από τον τρόπο ζωής μου και την έως σήμερα επιστημονική και επαγγελματική μου πορεία, αποδεικνύεται, πέραν πάσης αμφιβολίας η ακεραιότητα του χαρακτήρα μου, το ήθος μου, η επαγγελματική μου συνέπεια και αξιοπιστία. Στη συνέχεια δε των δηλώσεών του, ο πρώτος εγκαλούμενος μου αποδίδει τους ιδιαίτερα προσβλητικούς, εξυβριστικούς, χλευαστικούς και απαξιωτικούς για το πρόσωπό μου χαρακτηρισμούς, όπως καραγκιόζης, σαχλαμάρας, που κάνω σαχλά αστεία και – με την τρίτη φράση – ότι θα μείνω με το στίγμα του σαχλαμάρα στην υπόλοιπη ζωή μου, όταν εγώ είμαι πρόσωπο χαμηλών τόνων, οικογενειάρχης και σοβαρός επαγγελματίας. Από το ύφος του δε και τις εκφράσεις, που χρησιμοποίησε σε βάρος μου καθίσταται φανερό ότι μοναδικός σκοπός της παράνομης συμπεριφοράς του είναι η προσβολή της προσωπικότητάς μου με την κατασυκοφάντησή μου στους συμπολίτες μου και την περιφρόνησή μου ως ηθικής και κοινωνικής προσωπικότητας. Ο πρώτος εγκαλούμενος προέβη στις ανωτέρω δηλώσεις του, κακόβουλα, με τη γνωστή «σαδιστικά» τερατώδη, περίφημη και αξιοθαύμαστη ψυχραιμία του και το γνωστό, γλυκύτατο και χαριτωμένο, κατά τα άλλα, και μεγαλοπρεπές υπομειδίαμά του, που βλέπουμε συχνά την τηλεόραση, όταν εξοντώνει ηθικά όποιον συνομιλητή του ή απόντα αντίπαλο επιθυμεί και με αποκλειστικό σκοπό την εξύβριση και κατασυκοφάντησή μου και τη μείωση της ηθικής και κοινωνικής μου αξίας ενώπιον των συμπολιτών μου και των συναδέλφων μου και, μάλιστα, απρόκλητα, τη στιγμή που το ήθος μου, η αξιοπιστία μου και η επαγγελματική μου συνέπεια και κατάρτιση αποδεικνύονται περίτρανα από τα ως άνω εκτεθέντα, που καταδεικνύουν την πορεία μου στον ακαδημαϊκό και επαγγελματικό μου χώρο και βάσει των οποίων μου εδόθησαν όλοι οι ανωτέρω τίτλοι και επαγγελματικές θέσεις. Εξαιτίας, μάλιστα, των ανωτέρω προσβλητικών, συκοφαντικών και δυσφημιστικών για το πρόσωπό μου δηλώσεων του πρώτου εγκαλουμένου, οι οποίες αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, προερχόμενες από ένα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο, με σπουδαία και αριστοκρατική καταγωγή, τεράστια μόρφωση, ευγένεια ψυχής και εγνωσμένου ήθους, με ακέραιο χαρακτήρα και με αυξημένο κύρος και αξιοπιστία, που πρωταγωνιστεί και διαμορφώνει τα πολιτικά δρώμενα της χώρας εδώ και πολλά χρόνια, εκλεγόμένος συνεχώς βουλευτής πάρα πολλές τετραετίες και πολλές φορές Υπουργός και, μάλιστα, Εξωτερικών, ήδη δε Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και εκμεταλλευόμενος αλλά και αντικατοπτρίζοντας, ουσιαστικά, την κυβερνητική θέση απέναντί μου, δέχθηκα ένα ιδιαίτερο σοβαρό πλήγμα στην επαγγελματική μου πορεία, αφού μετά την παραίτησή μου από τη θέση του Συμβούλου Επιχειρήσεων που κατείχα στην εταιρία PricewaterhouseCoopers, επλήγη καίρια η επαγγελματική μου αξιοπιστία και, ουσιαστικά, καταστράφηκε μια καριέρα χρόνων, που με ιδιαίτερο κόπο και πολύχρονη εργασία κατάφερα να χτίσω, υποστάς, εξ αυτού του λόγου, πέραν των άλλων, και οικονομική ζημία με τη στέρηση των εισοδημάτων μου. Πλέον, προσπαθώ εκ νέου να σταθώ στα πόδια μου, ως ελεύθερος επαγγελματίας. Με έλιωσε, στην κυριολεξία, το τεράστιο μέγεθος και βάρος των παράνομων, συκοφαντικών, δυσφημιστικών και εξυβριστικών εκφράσεων του εγκαλούμενου. Με εξόντωσε ηθικά, επαγγελματικά, οικονομικά, χωρίς έλεος, χωρίς δισταγμό, χωρίς όρια. Με καταβρόχθισε αμάσητο, με έκανε μια χαψιά.
Από όλα τα ανωτέρω εκτιθέμενα, προκύπτει σαφώς ότι ο εγκαλούμενος με τη συμπεριφορά του, εκμεταλλευόμενος το πολιτικό του κύρος, τη δύναμη αλλά και την υψηλότατη κυβερνητική του θέση σε βάρος ενός απλού πολίτη, ενός νέου ανθρώπου, ενός νέου επιστήμονα, προσέβαλε παράνομα και υπαίτια την τιμή, την υπόληψη και την εν γένει προσωπικότητά μου, τελώντας σε βάρος μου τα αδικήματα της συκοφαντικής δυσφήμισης και της εξύβρισης και, περαιτέρω, προσέβαλε βάναυσα την επαγγελματική ακεραιότητα, φήμη, αξιοπιστία και το ήθος μου και έθεσε σε κίνδυνο το επάγγελμα και το μέλλον μου, ισχυριζόμενος για το πρόσωπό μου εξυβριστικούς και ονειδιστικούς χαρακτηρισμούς και διαδίδοντας σε βάρος μου ψευδείς και συκοφαντικούς ισχυρισμούς και, μάλιστα, εν γνώσει της αναληθείας αυτών, όταν εγώ, το μόνο που ήθελα και επιθυμούσα ήταν να προσφέρω τις υπηρεσίες μου στην Πατρίδα μου. Ποια μεγάλη και σοβαρή εταιρία θα τολμήσει να με προσλάβει όταν γνωρίζει ότι θα αντιμετωπίσει την οργή του παντοδύναμου Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και πώς μπορεί να ελπίζει ότι θα έχει κρατικές δουλειές;
Επειδή με την προσβολή αυτή ο εγκαλούμενος μου προξένησε τεράστια ηθική βλάβη, παρουσιάζοντάς με σαν αμφισβητούμενης ηθικής άτομο και εκθέτοντας εμένα ως άνθρωπο, επιστήμονα και επαγγελματία, η δε συμπεριφορά του αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα χρηστά ήθη.
Επειδή η γενόμενη από τον εγκαλούμενο προσβολή της προσωπικότητάς μου, η οποία, σε κάθε περίπτωση, εκφράζει την κυβερνητική θέση, δεδομένης της ιδιότητας του εγκαλούμενου, αντιτίθεται σε επιταγές και απαγορεύσεις της έννομης τάξης, με τις οποίες προστατεύεται η προσωπικότητα, στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα αγαθά, αναποσπάστως συνδεδεμένα με το πρόσωπο, στο οποίο ανήκουν, ως έχον σωματική, ψυχική, πνευματική και κοινωνική ατομικότητα.
Επειδή η ως άνω συμπεριφορά του πρώτου εγκαλούμενου κατευθύνεται αποκλειστικά στην προσβολή της τιμής και της υπόληψής μου και της εν γένει προσωπικότητάς μου και στο να αμαυρώσει το κύρος και τη φήμη που απέκτησα όλα τα χρόνια της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής μου καριέρας, μου έχει προκαλέσει δε έντονο ψυχικό πόνο και στενοχώρια. Η συμπεριφορά δε του αντιδίκου συνιστά καταφανή προσβολή της προσωπικότητάς μου, καθώς περιέχει ονειδισμό και αμφισβήτηση της προσωπικής και επαγγελματικής εντιμότητάς μου.
Επειδή οι δηλώσεις του πρώτου εγκαλούμενου, κατά την κοινή αντίληψη, περιέχουν τόσο αμφισβήτηση της ηθικής και κοινωνικής αξίας του προσώπου μου όσο και καταφανή περιφρόνηση του προσώπου μου από τον εγκαλούμενο, ο οποίος με τέτοια οικειοθελή ενέργεια προσέβαλε την τιμή και την υπόληψή μου. Οι λέξεις και φράσεις που ο εγκαλούμενος χρησιμοποίησε σε βάρος μου είναι προφανώς εξυβριστικές και ονειδιστικές, σκοπούσες ειδικά και αποκλειστικά στην προσβολή της τιμής και της υπόληψής μου και συνιστούν σημαντική προσβολή της προσωπικότητάς μου, ως ανθρώπου και κοινωνικού όντος, ως προς οποιοδήποτε στοιχείο ή έκφανση αυτής Από τον τρόπο δε εκδήλωσης της εξυβριστικής συμπεριφοράς του αντιδίκου προκύπτει σαφώς σκοπός εξύβρισης, δηλαδή σκοπός που κατευθύνεται ειδικά στην προσβολή της τιμής μου, δεδομένου ότι έκανε χρήση ύβρεων και φράσεων, που δεν ήταν αναγκαίες για την απόδοση του περιεχομένου της σκέψης του, και ενώ ο εγκαλούμενος το γνώριζε, εντούτοις τις χρησιμοποίησε ακριβώς για να με μειώσει και να προσβάλει την τιμή μου.
Επειδή η παράνομη συμπεριφορά του πρώτου των εγκαλουμένων εναντίον μου εκδηλώθηκε με τη συνδρομή των λοιπών εγκαλουμένων, οι οποίοι – ως εκ της ιδιότητας καθενός από αυτούς – επέτρεψαν, εν γνώσει τους, τη δημοσίευση της επίμαχης συνέντευξης, παρά την περιεχόμενη σε αυτή καταφανή παράνομη προσβολή της προσωπικότητάς μου. Ενώ είναι έμπειροι και έγκριτοι δημοσιογράφοι, δεν διατήρησαν την παραμικρή επιφύλαξη για τα αναφερόμενα από τον πρώτο εγκαλούμενο. Οι δε εξυβριστικές, δυσφημιστικές και συκοφαντικές δηλώσεις του πρώτου εγκαλουμένου σε βάρος μου έγιναν σε εφημερίδα, η οποία έχει τη μεγαλύτερη πανελλήνια κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να διαδοθούν και να γίνουν γνωστές όχι μόνο στον κοινωνικό και επαγγελματικό μου περίγυρο, αλλά στο πανελλήνιο. Ο δε Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη είναι η μεγαλύτερη και πλουσιότερη εκδοτική εταιρία στην Ελλάδα.
Επειδή ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας και η αρχή αυτή καθιερώνεται με τη διάταξη του άρθρου 2 § 1 Συντάγματος, ως και 5 §§ 1 και 2 αυτού, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 9 § 1 εδ. β Συντάγματος, η ιδιωτική ζωή του ατόμου είναι απαραβίαστη.
Επειδή, κατ’ άρθρο 361 ΠΚ, όποιος προσβάλλει την τιμή άλλου με λόγο ή με έργο ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι ενός έτους ή με χρηματική ποινή. Περαιτέρω, κατ’ άρθρο 362 ΠΚ, όποιος με οποιονδήποτε τρόπο ενώπιον τρίτου ισχυρίζεται ή διαδίδει για κάποιον άλλο γεγονός που μπορεί να βλάψει την τιμή ή την υπόληψή του, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δυο ετών ή με χρηματική ποινή. Κατά δε το άρθρο 363 ΠΚ, αν στην περίπτωση του άρθρου 362, το γεγονός είναι ψευδές και ο υπαίτιος γνώριζε ότι αυτό είναι ψευδές, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών. Με βάση τους κανόνες των άρθρων 361 – 363 ΠΚ, καθιερώνεται ειδική ποινική προστασία της τιμής του ανθρώπου από συμπεριφορές απάδουσες στον οφειλόμενο σεβασμό σε αυτόν, είτε με τη χρήση υποτιμητικών λόγων ή έργων (361 ΠΚ), είτε με τη διάδοση γεγονότων που αφορούν την τιμή και υπόληψη τρίτων (362 ΠΚ), είτε με την εν γνώσει διάδοση ψευδών γεγονότων, που αφορούν την τιμή τρίτων (363 ΠΚ).
Επειδή δεν συντρέχει κανένας λόγος άρσης του άδικου χαρακτήρα των πράξεων των εγκαλουμένων, καθώς η προσβλητική για την τιμή και υπόληψή μου εκδήλωση δεν έγινε για να διασφαλιστεί κανένα δικαίωμα του δράστη ή από άλλο δικαιολογημένο ενδιαφέρον και, σε κάθε περίπτωση, η εκδήλωση αυτή δεν αποτελούσε το επιβαλλόμενο και αντικειμενικά απαραίτητο μέτρο ενδιαφέροντος. Οι εγκαλούμενοι τελούσαν σε πλήρη γνώση των εξυβριστικών, ψευδών, κακόβουλων και συκοφαντικών τους ισχυρισμών, οι οποίοι δεν μπορούν να βασιστούν σε κανένα δικαιολογημένο ενδιαφέρον ή διαφύλαξη οιουδήποτε δικαιώματος αυτών, ενώ από τον τρόπο εκδήλωσης και από τις περιστάσεις υπό τις οποίες εκδηλώθηκε η συμπεριφορά, προκύπτει σκοπός που κατευθύνεται ειδικά στην προσβολή μου εκ μέρους του πρώτου εγκαλούμενου, ενώ οι έτεροι εγκαλούμενοι επέτρεψαν εν γνώσει τους τη δημοσίευση των παράνομων δηλώσεων αυτού, χωρίς να διατηρήσουν την παραμικρή επιφύλαξη για τα περιεχόμενα αυτών.
Επειδή, κατόπιν των ανωτέρω, αποδεικνύεται ότι οι εγκαλούμενοι τέλεσαν σε βάρος μου τα αδικήματα της συκοφαντικής δυσφήμισης και εξύβρισης, τα οποία προβλέπονται και τιμωρούνται από τον ποινικό νόμο.
Επειδή η παρούσα έγκλησή μου είναι νόμιμη, βάσιμη και αληθινή.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και με τη ρητή επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μου
ΕΓΚΑΛΩ
Τους ανωτέρω εγκαλούμενους,
ΖΗΤΩ
Την ποινική δίωξη και τιμωρία τους και
ΔΗΛΩΝΩ
Ότι παρίσταμαι ως πολιτικώς ενάγων για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης για το ποσό των 40 € με επιφύλαξη.

Πληρεξούσιο ορίζω το Δικηγόρο Αθηνών Γεώργιο Ε. Λιάννη (ΑΜΔΣΑ 7151), κάτοικο Αθηνών, Λεωφόρος Αλεξάνδρας 132, τηλ. 210-6410121.

Προσάγω φωτοτυπία του ένδικου δημοσιεύματος και της σελίδας, στην οποία αναφέρονται οι ιδιότητες των εγκαλουμένων δημοσιογράφων.







Αθήνα, 12 Μαρτίου 2010
Ο εγκαλών
Ανδρέας Κουτούπης




Και α.α.
Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος

1 σχόλιο:

  1. KAI ΟΜΩΣ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΥΤΟΥΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΚΑΙ ΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

    Αντιγράφω από το πολύ καλό άρθρο του exastal

    ....Τι θα πει ότι έγραψε μια κουβέντα παραπάνω στο FaceBook. Όλοι γράψαμε. Άρα η ελευθερία του λόγου και της έκφρασης αποτελεί στοιχείο ...;.. απολύσεως από θέση που δικαιούσαι λόγω προσόντων!!! Και όμως η πραγματική αιτία που εξεδιώχθη ο κ. Κουτούπης είναι η πολιτική του ταυτότητα. Έκαμε το χείριστο των λαθών. Να ανήκει στη Νέα Δημοκρατία!!! Έγκλημα κολασιαίων διαστάσεων για το «βαθύ Πασόκ». Το «κολασιαίων» εκ της κολάσεως! Πως τόλμησε ο «επάρατος» να τους φάει τη θέση; . ...;.. "Σκοτώστε τον"! Πως τολμούν με «ανοιχτές διαδικασίες» και αυτό το internet να καπελώνουν κλαδικές, εργατοπατέρες και «αγωνιστές» της «μεγάλης δημοκρατικής παράταξης»; Δε γίνεται!...

    Όλο τα άρθρο εδώ

    http://exastal.blogspot.com/2009/12/blog-post_892.html

    Και θέτω το ερώτημα, εάν στην θέση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ήταν η κυβέρνηση της ΝΔ και στην θέση του κ. Κουτούπη ήταν ένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που είχε πει τα ίδια και πολύ χειρότερα, τι θα γινόταν σε περίπτωση ανάκλησης της πρόσληψης;

    Θα γινόταν ναι ή όχι χαμός στα ΜΜΕ για το ότι η κυβέρνηση μας ''φακελώνει'';

    Θα γινόταν ναι ή όχι λόγος για ''Πολιτική δίωξη'';

    Θα γινόταν ναι ή όχι λόγος για προσπάθεια τρομοκράτησης όσων κριτικάρουν την εξουσία για το τι μπορεί να πάθουν;

    H υπόθεση Κουτούπη αποκαλύπτει την ανάδειξη ενός Σοσιαλοφασιστικού πολιτικού καθεστώτος, το οποίο θα παρακολουθεί, θα εκβιάζει, θα τρομοκρατεί, θα τιμωρεί όποιον ...''δεν συνεμορφώθην με τας υποδείξεις''...

    O Ελληνικός λαός ανεξαρτήτου κομματικής ταυτότητος θα πρέπει μαζικά να αντισταθεί στην απόπειρα τρομοκράτησης και εκβιασμού του.

    H δημοκρατία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αφεθεί στα χέρια φασιστοειδών με δημοκρατικό προσωπείο

    Aυτό που συμβαίνει στην χώρα μας είναι να υπάρχει ένα διακομματικό φασιστικό καθεστώς που επιλεκτικά τιμωρεί ακόμη και το χιουμοριστικό σχόλιο ενός πολίτη στο διαδίκτυο, αλλά ταυτόχρονα επιτρέπει στο όνομα της ''ελευθερίας του λόγου'' την διασπορά ναζιστικών απόψεων που ζητούν και εκθιάζουν την μαζική θανάτωση ανθρώπων. Σε τέτοιο επίπεδο εκφασισμού έχει φτάσει το καθεστώς που αθωώνει ναζιστές και διώκει τους αντιναζιστές.

    http://liberalcreta.pblogs.gr/2009/12/h-epelash-toy-nazismoy-sthn-hwra-athwwnoyn-to-nazismo-dikazoyn-t.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή